De levande tankeställaren
Där fick jag mig en riktig tankeställare, sa Sandra. Vi pratade om produktlivscykeln, ni vet den gamla modellen som beskriver en produkts faser och när olika kundsegment hänger på eller droppar av.
"Vi har ju alltid riktat in oss på de tidiga och trendmedvetna. De som hänger med. Early adopters. Men när jag träffade dig förstod jag att vi också har alla de andra. De som inte är lika... Early… nej, LATE followers måste det bli, fortsatte Sandra entusiastiskt. Där har vi en riktig potential. Den ska jag titta närmare på".
Bra där. Så borde fler tänka. Hur många bistra strategimöten och framåtlutade briefmöten har jag inte suttit i där vi pratat om de unga vuxna? Den heliga gralen. Vi har anlitat namnkunniga kreatörer och regissörer för att träffa rätt i målgruppen. Smack dab i toppluvan liksom. Men vi glömde alltid bort köpkraften. Gänget som slutat vabba för länge sen. Som köper både det ena och det andra. Bara för att vi kan.
Hälsar Magnus. Eller Mangan - den levande tankeställaren.